آپدیت جدید سیستم توسعه تجارب واقعیت افزوده گوگل ARCore یک ویژگی مهم خواهد داشت و آن Real-World Occlusion است. این فناوری که می توان آن را سیستم حذف تلاقی عناصر مجازی با دنیای واقعی ترجمه کرد، امکان تفکیک اشیای محیط واقعی از اشیای مجازی محیط را می‌دهد. بدون این فناوری عدم تشخیص احجام در محیط واقعی و تاثیر آن در نمایش احجام مجازی منجر به گیج کننده شدن تجارب واقعیت افزوده می‌شد. به کمک این فناوری تجارب واقعیت افزوده باور پذیرتر می شوند، پیش از این فناوری در هدست های گران قیمت واقعیت افزوده نظیر Hololense 2 وجود داشته است، اما دوربین های گوشی های هوشمندی نظیر Samsung Galaxy s10 قادر اجرای این فناوری نبودند.

غیرفعال Real-World Occlusion
غیرفعال Real-World Occlusion 
Real-World Occlusion فعال شده
Real-World Occlusion فعال شده

اما با این به روزرسانی کاربران گوشی های هوشمندی نظیر Galaxy S10 تا فناوری Real-World Occlusion را تجربه کنند. که این موضوع تهدیدی برای سیستم ARKit اپل محسوب می شود، زیرا قرار بود، این فناوری در آيفون ۱۲ به کمک سنسور هایToF به پلفترم واقعیت افزوده اپل اضافه شود. این سنسور ها فاصله هر نوق تصویر از دوربین را مشخص می‌کنند. البته هنوز مشخص نیست، الگوریتم های جدید گوگل چه میزان انرژی از گوشی مصرف می‌کنند و با چه سرعتی می توانند احجام محیط واقعی را تشخیص دهند.

در تصویر هم مشاهده می‌کنید که گربه مجازی در آپدیت جدید پشت تخت پنهان شده است، اما در نسخه های قبلی ARCore این گربه با محیط واقعی در تداخل بود.

همانطور که مشاهده می‌کنید میز مجازی پشت صندلی واقعی پنهان می شود!
همانطور که مشاهده می‌کنید میز مجازی پشت صندلی واقعی پنهان می شود!

برگرفته شده از خبر مجله اینترنتی the Verge

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *