فناوری های قابل استفاده برای ساخت برنامه های واقعیت افزوده به کمک ARKit

برای ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده به کمک ARKit  هنگام ایجاد پروژه جدید شما باید یکی از فناوری های محتوای ( Content Technology ) را انتخاب کنید. در حال حاضر گزینه های SpriteKit ، SceneKit و Metal وجود دارند.

  • SpriteKit : فریم ورکی است که از iOS7 به XCode اضافه شده و از آن برای ساخت بازی های ۲ بعدی استفاده می شود.

 

  • SceneKit:فریمورک گرافیک سه بعدی سطح بالایی است که در خلق صحنه های سه بعدی و جلوه های سه بعدی در اپلیکیشن ها به برنامه نویس کمک میکند. Scenkit  شامل موتور فیزیکی ، ایجاد کننده ذرات ( پارتیکل ها Particle) ، و برنامه نویسی  آئان حرکات اشیا سه بعدی است. از طریق Scenekit  برنامه نویس می تواند محتوا، احجام مواد، نور و دوربین ها را تنظیم کرده و حرکات آن و انیمیشن ها را برنامه ریزی کند.

 

  • Metal : به برنامه نویسان دسترسی تقریبا مستقیم و سطح پایین (Low Level) به واحد پردازش گرافیکی GPU می دهد . در واقع Metal رابط برنامه نویسی (API) برای دسترسی به گرافیک است.در واقع Metal ویژگی های کاربردی  مشابه با OpenGl را به iOSآورده است.حتی برخی از مطالعات نشان داده است که از نظر عملکردی Metal به مراتب از OpenGL بهتر است و کار CPU را برای پردازش  فرامین GPU کاهش می دهد(۱).

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *